Lager og afhentning: Skovlytoften 1 / 2840 Holte / tlf 4585 1978
Kontor: Kongsvænget 38 / 2830 Virum / Telefon 45851978

Handelsbetingelser

GENEREL INFORMATION TERRA VERDE
www.carlomerolli.dk
CVR nr. 18170205
Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.
Kongsvænget 38
2830 Virum
Etableringsår: 1996

Du kan kontakte os på tlf.: 45851978 (tidsrum) eller på mail Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen. . Vi besvarer mails indenfor 24 timer i hverdagen. carlomerolli.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-handelsfondens forbruger hotline.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Du skal være fyldt 18 år for at handle på carlomerolli.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
SÅDAN HANDLER DU HOS OS For at foretage et køb på carlomerolli.dk skal du igennem 5 trin.
  • Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  • Indtast dine personlige oplysninger
  • Vælg forsendelses/betalingsmåde
  • Godkend vores forretningsbetingelser
  • Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet
PRISERAlle priser er i danske kroner og indeholder de gældende afgifter.
Forbehold for trykfejl og udsolgte varer, som vi ikke har nået at fjerne fra hjemmesiden. Alle priser er inkl. moms.
BESTILLINGER: På carlomerolli.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du handler med carlomerolli.dk indgås aftaler på dansk og svensk.

Det er ikke muligt, at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen. .
BETALING: På carlomerolli.dk kan der betales med:
  • Dankort
  • Bankoverførsel (gebyr)(ikke dækket under indsigelsesordningen)
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra carlomerolli.dk.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
FØRSTEGANGS BESTILLERE:husk venligst at skrive Jeres telefonnummer og komplette adresse.
HVIS DU FORTRYDER DIT KØB (fortrydelsesret) Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Carlomerolli.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.
Dette er en undtagelse fra forbrugeraftaleloven, da drikkevarer betragtes som fødevarer og ikke er omfattet af loven om fortrydelsesret.

Emballage og varens stand, når du sender den tilbage
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:

Carlo Merolli
Kongsvænget 38
2830 Virum

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Du får naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere hvis du udfylder vores formular eller vedlægger følgende;

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
REKLAMATIONERDecideret "defekte" vine (prop el. andet) bliver kun byttet, hvis vi får lov til at smage på "forbryderen", således at jeg kan bringe klagen videre til vinproducenten. Naturligvis holdes kunden skadesløs mht. alle udgifter, som er forbundet med returnering af den defekte flaske. Undertiden bytter vi pr. kulance, dvs. uden at insistere på at smage den formastelige vin, men det er noget jeg bestemmer fra gang til gang, og det er hverken en ret fra kundens side eller noget, der kan danne præcedens. Husk venligst kopi af faktura ved bytning.
LEVERING og FRAGT

Leveringerne i Storkøbenhavn: normalt fra dag til dag og inden for fem arbejdsdage (dvs. som regel minus lørdag/søndag). Ved kommando-leveringer, det vil sige når kunden ønsker varerne leveret på en bestemt dag og et bestemt tidspunkt, og når levering ikke kan kombineres med vore øvrige leveringer i kundens område, faktureres fragten til en højere pris, dog altid efter aftale med kunden. Under alle omstændigheder kommer medarbejderen ikke uanmeldt men ringer i forvejen for at aftale leveringstidspunkt. Derfor er det vigtigt at meddele os et telefonnummer, som medarbejderen kan ringe til for at træffe nærmere aftale.

Leveringerne uden for Storkøbenhavn: med vinfragtfirmaet Vingaloppen. Varerne leveres som regel i dagtimerne: derfor er det praktisk at anvise alternative muligheder for levering fx naboadresse eller at anføre, om vinen kan stilles i garage, carport, skur og lign. Alternative muligheder er dog for kundens egen regning og risiko. Hvis fragtmanden ikke træffer nogen på adressen, har han/hun pligt til at efterlade en besked om den forgæves forsøgte levering i brevsprækken eller -kassen. I perioder med ekstreme temperaturer sendes vinen ikke.

Bestillinger for minimum 2.500,- kr. af vine, som hverken er på tilbud eller er rabatterede, leveres stadigvæk fragtfrit over hele landet inkl. brofaste øer. Levering til ikke brofaste øer: efter nærmere aftale om prisen via PostDanmark, Vingaloppen eller anden fragtførere.

"Engros: alle priser forstås franko lageret i Holte. Engros fragt efter afstand og mængder."

FLASKER Beløb
1-12 156,25
13-24 180,-
25-72 240,-
73-96 295,-
97-156 320,-
157-240 395,-
241-444 595,-
445-600 665,-

Bestilte vine kan også afhentes på lageret Skovlytoften 1 / 2840 Holte Åbningstiderne fremgår af de ugentlige mails. Ved afhentning kan der betales med kontanter eller dankort.

Ved afhentning af fakturerede vine skal fakturaen være forsynet med vores banks kvittering, før vinene kan afhentes. Det tilrådes derfor at tage højde for bankens overførsels- og valutatid. Eller at medtage bankens kvittering som bevis for betaling.

Med mindre andet er aftalt, kan bestilte blive solgt til anden side uden videre besked til bestilleren, hvis vinen hverken er betalt og heller ikke afhentet inden 10 dage fra fakturadato.

MOMSREFUSION:De bedes returnere vores faktura med toldstempel fra det toldkontor/land, hvortil vinen bliver indført samt Deres kontodata. For denne operation beregner vi os et administrationsgebyr på 375,- kr., som bliver fratrukket det beløb, der skal refunderes.
UGEMAILS & PRISERNE I UGEMAILENE

" Alle de mails jeg har sendt siden 2000 er opdateret på hjemmesiden www.carlomerolli.dk under netop "Alle Ugemails". Der er et søgevindue lige til venstre på skærmen på forsiden: hvis du skriver et ord ind, vil alle de mails komme frem hvor ordet optræder. Vær venligst opmærksom på to forhold :

(1) at mailene indeholder tilbud, priser og årgange som kan ikke længere være aktuelle.

(2) at mange af vinene i mailene finder du netop kun i mailene og ikke i vinbutik-delen.

Forklaringen er at mange af de vine der bliver tilbudt i de ugentlige mails haves kun i mindre oplag og er tit udsolgt ret hurtigt.

"Alle tilbud gælder for den uge de er tilsendt/opdateret og hele den følgende uge."

Handelsbetingelser


Handelsbetingelser Danmark Handelsbetingelser Sverige